FAQ

Problemen met mijn bestelling

- Kan ik mijn bestelling nog wijzigen nadat deze is geplaatst?

Nadat je een bestelling hebt geplaatst, is het niet meer mogelijk om de inhoud van de bestelling aan te passen. Neem contact op via de email (info@blundstone.nl) of neem tussen 09:00-17:00 telefonisch contact op.

- Ik heb een beschadigd artikel ontvangen

Neem in het geval van een beschadigd artikel of verkeerde levering contact op met ons via info@blundstone.nl. Stuur een foto van het artikel en voeg je ordernummer toe aan de mail. Wij zullen dan contact met je opnemen.

- Mijn bestelling is niet compleet, wat moet ik doen?

Heb je niet de gehele order ontvangen, neem dan contact met ons op, binnen 14 dagen.
Na 14 dagen kunnen wij een incomplete geleverde bestelling niet meer in behandeling nemen.

- Ik heb geen orderbevestiging ontvangen, maar het geld is wel afgeschreven?

Het kan zijn dat je een verkeerd emailadres hebt ingevuld of een niet juist emailadres, waardoor de emails niet aankomen. Je ontvangt altijd een orderbevestiging en een track and trace email. Deze emails niet ontvangen, neem contact op via info@blundstone.nl

Betalingen

- Wat zijn de verschillende betaalmethodes?

De verschillende betaalmethode die wij aanbieden zijn iDeal, Visa, Mastercard, Amex, Klarna, Klarna Slice in 3 en PayPal.

- Hoe werkt betalen met Klarna?

Als je Klarna als betaalmethode kiest, betaal je pas als je de bestelling hebt ontvangen. Je betaald kosten wanneer je gebruik maakt van Klarna. Mocht je de bestelling terugsturen, dan ontvang je uiteraard de kosten ook terug.

Binnen enkele dagen na ontvangst van je bestelling, ontvang je een email van Klarna met de betalingsgegevens. Je hebt dan 28 dagen de tijd om de factuur te voldoen. Mocht je vragen hebben of geen email ontvangen? Neem dan contact op met Klarna. De betaling gaat namelijk via Klarna.

- Hoe werkt Klarna Slice-it?

Het orderbedrag wordt door drie gelijke delen verdeeld. Door middel van een automatische incasso waar jij toestemming voor geeft worden de betalingen voldaan met elk een tussenperiode van 30 dagen. Het eerste termijn betaal je wanneer je de bestelling plaatst. Voor vragen over rente of overige vragen over Klarna Slice it, neem contact op met Klarna.

- Waarom kan ik niet met Klarna betalen?

Wanneer je Klarna als betaalmethode kiest, wordt er door Klarna een controle uitgevoerd. Deze controle let op de volgende drie punten: Betalingsgeschiedenis bij Klarna, het orderbedrag en externe informatie verstrekt door een kredietinstelling.

- Kan ik een factuur van mijn bestelling ontvangen?

Mocht je een factuur nodig hebben met daarop je BTW-nummer en bedrijfsnaam, stuur deze informatie naar info@Blundstone.nl en wij zorgen ervoor dat je een factuur ontvangt.

- De prijs van een reeds gekocht artikel verandert. Kan ik een terugbetaling ontvangen?

Het is niet mogelijk om een prijsverschil als restitutie te ontvangen.

Levering

- Wanneer ontvang ik mijn order?

Bestellingen worden maandag tot en met vrijdag verzonden. De bestellingen worden deze dagen om 16:00 opgehaald, in de nacht verwerkt en als het goed is de dag erna bezorgd. Wij echter zijn afhankelijk van bezorgdiensten en kunnen niets 100% garanderen.

- Kan ik mijn adres nog wijzigen, nadat ik een bestelling heb geplaatst?

Nadat je een bestelling hebt geplaatst, kun je helaas geen wijzigingen meer aanbrengen. Mocht je direct na het plaatsen erachter komen, bel dan naar onze klantenservice.

- Kan ik een datum en tijd selecteren waarop mijn bestelling moet worden geleverd?

Wij hebben geen mogelijkheid tot het kiezen van een datum en of tijd. Wij verzenden de bestelling altijd zo snel mogelijk, zodat je het snel in huis hebt.

- Wat zijn de verzendmethodes?

Wij verzenden via PostNL en DHL, direct naar een huisadres of een servicepunt.

- Ik heb mijn bestelling nog niet ontvangen. Wat kan ik doen?

Als je jouw bestelling nog niet hebt ontvangen, controleer dan de status van je pakket in de track en trace. Mocht je bestelling een aantal dagen vastzitten in het sorteerproces, neem dan contact op met onze klantenservice. Voor andere vragen kun je altijd bij ons terecht, zodat we de status van je pakket kunnen controleren.

- Kan ik mijn bestelling bij iemand anders laten bezorgen?

Je kan jouw bestelling bij iemand anders laten bezorgen. Zorg ervoor dat je bij de factuur gegevens, je eigen gegevens invult. Bij het bezorgadres vul je het adres is van degene waar het bezorgd moet worden.

- Kan ik mijn bestelling op een servicepunt laten bezorgen?

Je kan een bestelling laten bezorgen bij een PostNL of DHL servicepunt. Selecteer deze verzendoptie bij je bestelling en voer je huisadres in. Na het afrekenen kan je in het orderoverzicht op het kaartje het dichtstbijzijnde servicepunt selecteren.

- Wat gebeurt er als de koerier het pakket niet kan bezorgen, omdat ik niet thuis ben?

De bezorgdienst geeft het dan waarschijnlijk af bij een servicepunt. De koerier laat een briefje achter in je brievenbus. Wij hebben geen invloed in de locaties van het servicepunt.

Question 1

Answer 1

Question 2

Answer 2

Question 3

Answer 3

Question 4

Answer 4

Question 5

Answer 5

Question 6

Answer 6

Question 7

Answer 7

Question 8

Answer 8

Question 9

Answer 9

Question 10

Answer 10

Retourneren en terugbetalen

- Wat zijn de retourvoorwaarden?

Stuur de Blundstones naar ons terug in hun originele ongedragen staat (wanneer u de schoenen past, doe het dan op tapijt/ schone ondergrond). Passen doet je enkel binnen en enkele minuten. Je houdt de schoenen dus niet de hele dag aan, want dan kunnen wij je retourzending niet accepteren. Je kunt je bestelling terugsturen op voorwaarde dat het artikel/ de artikelen in goede conditie worden geretourneerd. Dit houdt in dat artikelen en de Blundstone doos niet beschadigd, vuil of gedragen zijn. Voldoet je retourzending niet aan bovengenoemde voorwaarden? Dan kunnen wij helaas je retour niet in behandeling nemen en het product niet vergoeden. Zijn de schoenen in goede staat, maar is er niet voldaan aan de rest van de voorwaarden, dan worden er handelingskosten in rekening gebracht.

- Hoe retourneer ik een bestelling?

Als je niet tevreden bent met je bestelling en je wil deze terugsturen, zorg er dan voor dat je voldoet aan de retourvoorwaarden. Doe de Blundstone doos met daarin de ongebruikte Blundstone in een verzenddoos en voeg je pakbon toe. Volg onderstaande stappen om jouw bestelling te retourneren: 

1. Bezoek onze retourportaal HIER

2. Vul je postcode en track & trace of bestellingsnummer in

3. Geef aan welk artikel/ artikelen je wil retourneren

4. Geef je retour redenen door en dat je het geld terug wil ontvangen

5. Kies dan je gewenste manier van retourneren. DHL is printloos.

6. Controleer alles en betaal de retourkosten

7. Je ontvangt een QR of een label

 

Zorg ervoor dat alle overige labels die eventueel op de omdoos zitten, eraf worden gehaald of doorgekrast om zo tot een succesvolle retourzending te komen.

- Betaal ik mijn retourzending zelf?

 Let op: Verzendkosten voor je retourzending zijn voor eigen rekening. Het retourneren van een pakket is op eigen risico, dus zorg ervoor dat je een bewijs hebt van afgifte.

- Kan ik mijn bestelling bij een verkooppunt retourneren?

Het is niet mogelijk om een online bestelling bij een verkooppunt te retourneren.

- Wat als ik mijn retour later dan 14 dagen terugstuur?

Mocht je jouw bestelling niet binnen de 14 dagen retourneren dan wordt je bestelling gecrediteerd door middel van een tegoedbon.

- Is het mogelijk om mijn bestelling te ruilen?

Wij bieden helaas geen mogelijkheid tot ruilen. Als je een nieuw artikel wil ontvangen, kan je een nieuwe bestelling plaatsen via www.blundstone.nl. Retourneer het ongewenste artikel.

- Kan ik twee losse bestellingen samen in 1 doos retourneren?

Graag zelfs! Zorg dat je voldoet aan de retourvoorwaarden. Stuur de losse bestellingen in een verzenddoos en voeg de pakbonnen van de desbetreffende bestellingen toe in de doos.

- Kan ik een sale item retourneren?

Zeker, je kan deze producten retourneren binnen de retourtermijn van 14 dagen.

- Wanneer kan ik mijn terugbetaling verwachten voor het retour gestuurde artikel?

Wanneer wij het retourpakket ontvangen in ons magazijn, wordt het retour binnen 1-2 dagen verwerkt. Wij werken met een betaalsysteem dus via het systeem kan het ook 1-2 dagen duren voordat het op de pagina staat.

Verzorging

- Hoe verzorg ik mijn Blundstones?

De renovating cream rustiek is perfect voor de verzorging van alle Blundstone modellen. Deze rustiek cream is perfect voor rustiek nubuck Blundstones.

De bruine en de zwarte renovating cream is geschikt om de kleur een boost te geven. Gebruik deze cream alleen bij glad lederen Blundstones.

De waterproofspray gebruik je altijd in combinatie met de renovating cream.

De shoe polish kun je gebruiken voor glad lederen en suède Blundstones. Deze polish voedt het leer en maakt de boots direct waterafstotend.

De polish pad geeft glad lederen Blundstone een snelle boost wanneer je de boots direct moet laten stralen voor bijvoorbeeld een feestje.

De care kit is een totaalpakket waarin voor elke schoen een perfect middel zit.

- Ik krijg natte voeten?

Blundstones zijn over het algemeen waterafstotend en niet waterdicht. Er zijn 2 modellen binnen het assortiment die waterdicht zijn. Onthoud wel dat Blundstones geen rubberen laarzen zijn en wanneer er urenlang door nat gras wordt gelopen de kans bestaat dat er door het leer water heen gaat. Leer is een natuurproduct.

- Mijn zolen breken?

De zool van de Blundstones zijn gemaakt van PU. Polyurethaan heeft veel voordelen, zoals het bijvoorbeeld het loopcomfort. Echter heeft het als nadeel dat bij veroudering de kans bestaat dat de zool afbrokkelt. Dat de zool afbrokkelt en scheurt heeft als oorzaak dat er een bacterie in het materiaal PU is gaan zitten en als het ware de zool opeet. Dit wordt hydrolyse genoemd. Hydrolyse kan ook ontstaan wanneer er voor langere tijd niet op de schoenen wordt gelopen. Loop je geregeld op je Blundstone vermindert de kans op hydrolyse. Hydrolyse is een veroudering en een eigenschap van PU en dus geen fabrieksfout. Mocht je hier vragen over hebben, neem dan gerust contact op via info@blundstone.nl

Garantie

- Is er sprake van garantie op een product?

Is er binnen 12 maanden iets aan de hand met je artikel, vul dan het garantieformulier in. Vermeld het probleem, je ordernummer en een foto van het probleem. Blundstone Benelux zorgt ervoor dat het vanuit de mail verder wordt opgepakt.
Wij bieden een garantie van 12 maanden op Blundstones. Let op, de garantie vervalt als het product een defect vertoont dat is veroorzaakt door oneigenlijk gebruik, het product is gebruikt op een manier waarvoor het artikel niet is bedoeld of wanneer het product geen en of geen juiste verzorging heeft gehad.

- Elastiek kapot?

Is het elastiek na 12 maanden kapot, dan zijn de kosten voor het repareren van het elastiek 25 euro. Voor beide kanten van het elastiek bedragen de kosten 40 euro. Vul het garantieformulier. Vermeld daarin je ordernummer, je klacht en een foto van de klacht. De klacht wordt vanuit de mail in behandeling genomen.

- Is het leer uitgedroogd?

Zorg voor goede verzorging van het leer. Wordt leer niet goed verzorgd, dan kan het uitdrogen en dan gaat het uiteindelijk scheuren. Vul het garantieformulier voor een verdere afhandeling van je klacht.

Overige vragen

- Hoe kan ik mezelf inschrijven voor de nieuwsbrief

- Hoe kan ik mezelf uitschrijven voor de nieuwsbrief?

Uitschrijven kan via deze link: https://manage.kmail-lists.com/subscriptions/unsubscribe?a=Sncb4G&g=X7gwQh

- Frauduleuze webshops

Sinds geruime tijd zien wij een toename van diverse fake websites, die Blundstones aanbieden tegen enorm lage prijzen. Kijk goed na of de site beveiligd is en neem bij twijfel contact op met onze klantenservice. Heb je besteld via een frauduleuze site, neem direct contact op met je bank of creditcard verstrekker.

HULP NODIG?

Wij staan voor je klaar!

  • Phone: 0031 85 020 29 99
  • Email: info@blundstone.nl
EEN RETOUR BEGINNEN